Behöver vi vara rädda att säga sanningen?
Publicerat den

 
Jag är lesbisk och är stolt över det. Men det finns folk som håller fortfarande det inom sig och vågar inte säga om dem är homosexuella, bisexuella eller heterosexuella. För det finns folk som fortfarande inte står ut med det och gör allt för att inte folk ska se annorlunda på oss. Så behöver jag vara rädd bara för att jag har sagt det nu? Nej, det är jag inte, jag bryr mig inte vad folk tycker. Utan jag är stolt över att vara homosexuell och kommer aldrig neka det. Det är faktiskt du som väljer själv om du vill hålla det en hemlighet eller berätta om din hemlighet. När jag tittar på allt som händer i vårt samhälle så tycker jag att man ska berätta detta för någon och kunna lita på den personen, istället för att hålla det inom sig. Jag blir bara trött på hur folk ska hela tiden kritisera oss som är annorlunda. Sluta med det, det är jobbigt! Vad tycker ni man ska göra? Berätta eller låta bli att säga något? Hallå det är ju för fan 2015 och vi ska vara accepterade för det vi är inte för det man ska vara! Det viktigaste är att du är lycklig och känner dig trygg! Jag känner mig trygg att jag har berättat för mina vänner och familj, men jag blir konstant kränkt bara för att jag gillar tjejer. Herregud om du inte vill vara med mig bara för att jag är annorlunda så kan du för fan dra åt helvete! Lyssna på ditt hjärta! ♡ 



Lisa

Bra jobbat tjejen. Du är bäst!!! Ja att vara lesbisk är fantastiskt. Är bara andra som måste ta sin tid för att förstå det lite.

Duktig du är som kämpar mot andras fördomar.

Kram från Lisa :)

Svar: Jag bryr mig inte vad folk tycker med hallå detta är 2015 och känner att det är dags att folk ska släppa det. Folk kommer fortsätta leva på sitt eget sätt och det viktigaste är att alla får vara med den man känner sig säker med och det gör jag med tjejer. Skriver ett mail till dig snart angående allt! Tack för att du förstår vännen.
Kram från Anja!
Anja Kajtaz



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?