Sammanfattning: Empire (Säsong 1)
Publicerat den

 
Eftersom jag ville ta en paus från 90210 så valde jag att se Empire. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, komedi, kärlek, bråk och pengar. 
 
Nu har jag sett första säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I första säsongen så lär man känna Cookie, Lucious, Andre, Jamal, Hakeem & Anika. Cookie Lyon är mor till Andre, Jamal & Hakeem, hon är ex-fru till Lucious Lyon. Cookie var i fängelset under 17 år och nu när hon ska ut, så åker hon först till sin son Jamal. Eftersom hon alltid kan lita på honom. Jamal är homosexuell och detta gillar inte Lucious. Så om Jamal vill komma ut så vill inte Lucious ha kontakt med honom. Man får även se relationen mellan alla i familjen Lyon samt Anika (Lucious flickvänn) och hon är en del av företaget Empire. 
 
Cookie & Lucious Lyon startade företaget Empire Entertainment. Men då åkte Cookie till fängelset eftersom hon hade gjort massa problem. Men sedan när hon tillbaka så vill hon skada/förstöra Lucious och företaget. Hon kommer ut och bestämmer sig för att ta hand om Jamal och släppa hans album. Jamal är gay och detta gillar inte hans far. Under nästa hela säsongen så vill Lucious inte att Jamal ska komma ut. Realtionen mellan Hakeem och hans mamma är stelt i början men blir bättre sedan när de vill förstöra Lucious tillsammans. Under ett avsnitt så blir Lucious och Cookie tillammans och jag måste säga att jag gillar de tillsammans. I säsngens avslut så blir Lucious anhållen för mord på Cookies kusin som han dödade. Längar tills säsong 2 kommer ut och de börjar vissas 23/9 och bara längtar! Hoppas man får se massa avsnitt av Lucious & Cookie. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?