Recension: The Fault In Our Stars ♥
Publicerat den

ORIGINAL TITEL: The Fault In Our Stars FÖRFATTARE: John Green
CITAT: I fell in love the way you fall asleep. slowly and then all at once. | UTGIVNINGSÅR: 2012
ANTAL SIDOR: 313 | SPRÅK: engelska

Handling: Hazel Grace diagnosernas med fjärde stadiet av sköldkörtelcancer vid 13 års ålder. Men två år senare sker ett medicinsk mirakel och tumörerna i lungorna krymper, i alla fall tillfälligt. Hazel blir tvingad iväg av sin mamma till kyrkans stödgrupp för unga med cancer och där träffar hon Augustus Waters som också varit sjuk i cancer och fått amputera benet. Intresse för varandra uppstår och de två börjar umgås och blir kära. Det här är en berättelse om att vara ung och leva med cancer, men framför allt är det en bok om kärlek, liv och död - och om Hazel och Augustus.

Kommentar: Jag älskar den här boken, den är min favorit bok och kommer alltid vara det. Hazel Grace och Agustus historia är helt underbar, alla vi tjejer vill ha en sån kille. Att han vill vara med henne och att hon stötar bort honom i början är faktiskt lite elakt mot Gus, när de åkten till Amsterdam så visste jag att det skulle vara underbart. Hela boken är helt underbar, jag funderar på att läsa orginalet när jag får det i veckan. Innan jag ska se filmen. Men får se, deras historia är helt underbart. Som hon sa, han gav henne ett föralltid genom bara ett par dagar. Det finaste citatet i boken är I fell in love the way you fall asleep. slowly and then all at once. Läs boken! ♥

Spoilers: Att Gus dör gjorde mig så ledsen, grät i flera timmar. Hans karakärr är verkligen helt underbar, varför finns det inte killar som honom i världen?! Detta är ju inte en bok om cancer utan en bok om 2 personer som har cancer som blir förälskade. Det känndes lite konstigt att Hazel Grace ska spelas av Shailen Woodly och Gus ska spelas av Ansel Elgort (spelar syster och bror i Divergent) men båda 2 är de perfekt Gus och Hazel Grace. Min favorit i boken är faktiskt deras resa till Amsterdam, scenen då de både förlorar sin oskuld är helt underbar. Jag älskar Agustus Waters och Hazel Grace Lancaster! Filmen kommer ut den 22 juni i Sverge, men jag ska se den 11:e juni eftersom jag ska på förhandsvisning istället. Längtar till filmen. Jag har soundtracker och älskar det!

Agustus Waters & Hazel Grace Lancaster ♥

NAMN

MAIL