Kroatien: Hvar ♥
Publicerat den

Som ni vet så ska jag åka på semester den 14:e juni - 21 juni och ska åka till Kroatien, mitt bardomsland. Åkte till Kroatien alltid med mormor, min syster och halvsyster. Hade alltid lika kul. Så nu tänkte jag göra lite inlägg om olika städer som jag ska besöka när jag åker på semster. Bl.a Makarska, Tucepi, Dubrovnik, Hvar, Mostar. Detta inlägget kommer handla om Hvar, en ö. Hoppas ni gillar inlägg, kommentera gärna! 
 
 
 En väldigt populär del på Hvar 
 
Då börjar vi: Som ni vet, så ska jag åka på semester till Kroatien i sommare. Om bara 14 dagar åker jag till Kroatien! Men ska ävn besöka Hvar, en väldigt populär ö i Kroatien. Jag brukade åka dit med familjen, men också pappa med min syster. Mamma brukade också åka dit när hon var i vår ålder.  Men nu tänkter jag berätta lite och själva staden! Hoppas ni gillar det! 
 
Hvar är en kroatisk ö i Adriatiska havet. Ön är belägen i landskapet Dalmatiensydväst om Split på fastlandet. Öns huvudort och tillika folkrikaste stad är Hvar som har samma namn som ön. Administrativt hör Hvar till Split-Dalmatiens län. Hvars strategista läge och behagliga klimat har legat till grund för utvecklingen av öns turistnäring. Ön besöks årligen av tusentals turister och turistbranschen utgör en av de viktigaste näringarna på Hvar.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?