CARRIE (2013)
Publicerat den

 
BETYG: 8/10 | GENRE: Drama | Skräck
CARRIE (Chloë Moretz, Julianne Moore, Ansel Elgort)
Kommentar: En riktigt bra skräck film fast samt innehåller en del drama. 
Handling: Den blyga Carrie White (Cloë Grace Moretz) blir konstant mobbad och förödmjukad av sina klasskamrater och sin mamma Margaret (Julianne Moore), en religiös fanatiker med vanföreställningar. När hennes plågoandar går för långt på årets skolbal visar Carrie sina övernaturliga krafter och slår tillbaka med full kraft. CARRIE bygger på Stephen Kings roman med samma namn.
 
Kommentar: Igår såg filmen Carrie som vi velat se ett bra tag nu, Carrie är då alltså en remake av filmen Carrie som kom ut på 70-talet, och de båda är alltså baserade på en Stephen King novel vid samma namn. Filmen var väldigt bra faktiskt, jag trodde det skulle vara mer blod och sånt men det var det inte, det var mer handling om Carrie och hennes problem och liv, det var intressant att se och det kändes skönt stt de inte gjorde filmen med syftet att den bara skulle vara läskig och äcklig utan man fick ju se vad som gjorde att Carrie blev som hon blev och hur sjuka vissa människor kan vara! Jag tyckte Chloë Grace Mortez gjorde ett jättebra jobb i rollen som Carrie, hon är en riktigt duktig skådespelerska som gör rollen trovärdig! Hon var desutom riktigt söt! Tydligen så berättade min kompis att hon i boken egentligen hade fett hår och en massor av finnar men det ändrade dem verkligen i filmen, för Chloë är riktigt söt! Så jag rekomenderar er att se den, speciellt om ni har hört talas om Carrie innan! det är ändå en kultfilm! Först var det meningen att Shailene Woodley (hon från Divergent och TFIOS) skulle spela Carrie, men hon sade nej. Tänk er om hon skulle jobba med Ansel Elgort igen, de är så bra tillsammans. Älskar deras kemi, så fint. 
 
Spoilers: Filmen börjar ganska konstigt tycker jag, Carries mamma viste tydlingen inte att hon var gravid, vilket var ganska konstigt för min del. Sedan visade de Carrie och hur det är för henne i skolan, sedan där såg jag Ansel Elgort, han är så jäkla snygg. Jag har fallit för den skådespelaren. Han spelar Tommy Ross sjukt bra. Han är så jäkla duktig. Jag älskar att hon ger sig på alla de som var elaka mot henne, fast hon behövde ju inte döda de men jaja. Jag tyckte väldigt mycket om denna filmen. Speciellt när Tommy bjöd Carrie till balen och hennes klänningn var helt underbar. 
 
Chloë Grace Moretz & Ansel Elgort ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?