Sammanfattning: Friends (Säsong 2)
Publicerat den

 
Så nu är jag klar med säsong 2 av min vänner maraton. Måste säga att jag älskar denna säsongen, för underbara Ross & Rachel blir ihop. Så söta de är. Helt underbara tillsammans. Massa fina ögonblick mellan vännerna. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några saker som sker i senare säsonger.
 
Nu har jag sett andra säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I första säsongen så lär man känna Monica, Chandler, Ross, Rachel, Joey & Phoebe. Jag älskar första säsongen, för då lär man känna alla 6 vännerna. Men i andra säsongen blir det mer och mer riktat mot Ross & Rachel. Ross & Rachel är så himla söta. Min favorit vän i serien är faktiskt Rachel Green & Ross Geller. Man får även se mer kärlek mellan Monika & Richerd.
 
Ovetande att Rachel tycker om honom, startar Ross en ny relation med Julie som han träffade i Kina. När Rachel super sig full lämnar hon ett meddelande på hans telefonsvarare där hon säger att hon kommit över honom. Ross hör meddelandet och undrar hur han ska göra. Han och Rachel kysser varandra. Ross kan inte bestämma sig vem han vill ha av Rachel och Julie och bestämmer sig att göra en lista över för- och nackdelar över de två. Han bestämmer sig för Rachel och gör slut med Julie. Men när Rachel upptäcker Ross lista blir hon arg på honom och gör slut. De blir sedan tillsammans igen när hon ser en video från sin och Monicas studentbal då han försökte gå med Rachel eftersom hon blev utan kavaljer. Joey får ett jobb i tv-serien Våra bästa år som Dr. Drake Ramoray, och börjar tjäna tillräckligt med pengar för att ha råd med en egen lägenhet. Han flyttar ut och Chandler skaffar en ny rumskompis, Eddie som är galen. När Joey berättar i en intervju att han skriver egna repliker till manuset dödar seriens manusskrivare hans rollfigur. Joey flyttar åter in till Chandler efter att Chandler till slut fått bort Eddie. Phoebe upptäcker att hon har en halvbror som heter Frank och de börjar bygga en relation. Monica dejtar Richard Burke (spelas av Tom Sellek), en vän till hennes föräldrar som är mycket äldre än hon och har mustasch. De gör slut när Richard berättar att han inte vill ha barn. Chandler har dejtat en kvinnan på nätet, när han träffar henne i verkligheten upptäcker han att det är hans ex, Janice, som han sedan kysser.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?