The Best Concealer
Publicerat den

 
 
 
Make Up Stores concealer ”Cover All Mix” den kostar 285 kr. 
 
Jag köpte nytt smink i veckan och det blev bland annat denna underbara concealer. Jag har själv tyckt att jag är väldigt mörk runt mina ögon och att jag även får ringar lätt. Därför använder jag mig av Make Up Stores concealer "Cover All Mix". Denna concealen är det ända i min necessär som jag skulle ta om jag bara fick använda en grej. Som sagt jag verkligen älskar den och den är värt vartenda öre.
 
VILKEN FÄRG SKA MAN ANVÄNDA TILL VAD? 
Gul neutraliserar röda partier såsom ytliga blodkärl, blemmor etc. 
Orange neutraliserar blåa toner i ansiktet som t ex under ögonen. 
Beige används för att ljusa upp de båda färgerna och som bas på t ex ögonlocken. Kan även användas som high lighter under exempelvis ögonbrynet. 
 
FEL FÄRG? FEL KONSISTENS?
Känns din concealer alldeles för ljus? Prova att försiktigt borsta över lite bronspuder för att ge huden en varmare ton. Känns din concealer tvärtom alldeles för mörk, testa att blanda ut den med lite ögoncreme. De är ofta vita i färgen och ger din concealer en lite ljusare färg. Problem med konsistensen? Känns din concealer för torr och kakig på huden har du troligen applicerat lite för mycket på en lite för torr hy. Torka bort concealern, mjuka upp huden med lite creme och applicera concealern igen. Bygg hellre på flera, tunna lager än ett enda tjockt.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?