Sammanfattning: Friends (Säsong 3)
Publicerat den

 
Så nu är jag klar med säsong 3 av min vänner maraton. Måste säga att jag älskar denna säsongen, för underbara Ross & Rachel är ihop halva säsongen. Så söta de är. Helt underbara tillsammans. Massa fina ögonblick mellan vännerna. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några saker som sker i senare säsonger.

Nu har jag sett 5:e säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I första säsongen så lär man känna Monica, Chandler, Ross, Rachel, Joey & Phoebe. Jag älskar första säsongen, för då lär man känna alla 6 vännerna. Men i andra säsongen blir det mer och mer riktat mot Ross & Rachel. Ross & Rachel är så himla söta. Min favorit vän i serien är faktiskt Rachel Green & Ross Geller. I tredje fortfarande Rachel och Ross men sedan gör de slut. 
 
Rachel slutar jobba på Central Perk för att börja jobba hos Bloomingdales. Ross misstänker att Rachels nya medarbetare Mark vill dejta henne, och blir mer och mer svartsjuk. Spänningarna mellan Ross och Rachel kulminerar på deras årsdag och Rachel föreslår att de ska ta en paus från varandra. Efter att ha hört Rachels medarbetare i bakgrunden vid ett telefonsamtal, antar Ross att Rachel dejtar honom. Ross blir deprimerad och har sex med en annan kvinna. Han försöker sedan reparera förhållandet med Rachel utan att berätta att han legat med en annan kvinna. Han försöker övertala henne att inget av det han gjorde betydde någonting för honom och att det inte räknades som otrohet för att they were on a break. Men Rachel får veta det av Gunther, som jobbar på Central Perk, och hon gör slut med Ross.
 
Joey och Chandler köper en kyckling och en anka för att ha som husdjur. Joeys skådespelarkarriär fortsätter att gå dåligt. Phoebe hittar en kvinna som också heter Phoebe som kände hennes föräldrar. Hon tar med sig gänget och besöker henne. Hon får reda på att den andra Phoebe var hennes mammas och pappas bästa vän i ungdomen. Phoebe får också veta att hennes riktiga mor också är den andra Phoebe. Rachel blir upprörd när Ross börjar dejta Bonnie som oväntat dyker upp under resan. Rachel är olycklig och föreslår för Bonnie att hon ska raka sitt huvud så att Ross inte ska tycka att hon attraktiv längre. Ross och Rachel börjar gräla om detta och de börjar förstå att de fortfarande gillar varandra. Ross måste bestämma sig för om han vill vara tillsammans med Bonnie eller Rachel.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?