NEW MOON (2009)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Romatisk, Drama & Fantasy. 
New Moon 2009: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner)
Kommentar: Ett riktigt bra drama, med en mycket vacker kärlekshistoria mellan två människor. En vanlig tjej och en vampyr. 
 
På påskveckan så var det en Twilight-maraton på TV6 och jag såg alla filmerna. Så nu tänkte jag berätta lite om filmen och vad jag tycker om filmerna. 
 
Den första delen handlar om en 17-årig flicka vid namnet Isabella "Bella" Maria Swan Cullen och en 17-årig (115 år) Edward Anthony Masen Cullen. Bella bodde i Phoenix med sin mamma och hennes nya man Phil. Men Phil behöver resa mycket i sitt jobb som basebollspelare, så Bella bestämmer sig för att bo med sin pappa Charlie som är polismästare för att göra sin mamma lycklig. Charlie bor i den regniga småstaden Forks i delstaten Washington. Hon kommer dit i början av vårterminen på sitt andra år, men får ganska snabbt vänner. På lunchen en dag får hon syn på syskonen Cullen, och blir genast intresserad av den mystiske Edward Cullen. Edward undviker henne till en början, men inser snabbt att han inte kan vara utan henne. Bella börjar få misstankar om Edwards talanger, till exempel att han är väldigt stark, snabb, likblek, kallhudad och att hans ögon byter färg. Till slut kommer hon fram till att han är en vampyr, men det hindrar henne inte från att bli kär i honom. En komplicerad förälskelse får sin början och gör livet svårt för det omaka paret. När det dessutom dyker upp ondsinta vampyrer (James, Victoria och Laurent) i staden får Bella och Edward kämpa för att kunna vara tillsammans. Men de slutar inte älska varandra. 
 
Edward är allt för Bella - hon är beredd att offra sitt liv för honom. Men att vara kär i en vampyr är farligare än Bella någonsin hade kunnat föreställa sig. Edward har redan räddat henne ur klorna på en ondskefull vampyr men när deras kärlek hotar dem som de älskar inser det att deras problem bara har börjat. Bella firar sin 18-årsdag hos vampyrfamiljen Cullen, där hon råkar skära sig på ett papper och börjar blöda. Jasper, familjen Cullens nyaste "vegetarian", tappar kontrollen och kastar sig över Bella. Edward inser att hans familj är farlig för Bella, så han bestämmer att de ska flytta. Bella blir förkrossad när Edward ger sig av.
 
Jag älskar alla filmerna och första filmen är så bra. Jag tycker att själva handlingen är sjukt bra i New Moon, jag kom ihåg när jag såg denna filmen. Fyfan vad jag hatade Edward när han lämnade Bella. Att alla är emot henne, hela Cullen familjen. Speciellt Jasper som ville dricka hennes blod. Men Edward stopade honom. Skådespelet i filmen är så underbart. Jag älskar Robert Pattinson och Kristen Stewert. Världens sötaste par. Jag älskar alla scener i filmen, speciellt kyss-scenen. Filmen är den bästa och jag kommer alltid titta på de. Men jag gillade faktiskt att Jacob och Bella blir så bra vänner i denna filmen. Men som i alla filmer så slutade det bra, förutom att Jacob blir lämnad. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?